Home / Blog / Porzucone koszyki

Porzucone koszyki

laptop showroom foto

Zwiększ Sprzedaż Dzięki Przypomnieniom o Porzuconych Koszykach: Automatyczne E-maile i Strategie Remarketingu

W konkurencyjnym świecie e-commerce zdobywanie uwagi potencjalnych klientów i utrzymanie ich zaangażowania przez cały proces zakupowy jest kluczowe. Jednym z powszechnych wyzwań, z którym borykają się sprzedawcy online, jest problem porzuconych koszyków zakupowych. Klienci często dodają produkty do koszyka, ale opuszczają stronę bez dokonania zakupu. Jednakże, dzięki odpowiednim strategiom, przedsiębiorstwa mogą odzyskać te utracone sprzedaże. W tym artykule zagłębimy się w potęgę przypomnień o porzuconych koszykach poprzez automatyczne e-maile i strategie remarketingu, badając, jak te taktyki mogą znacząco zwiększyć Twoją sprzedaż.

Na podstawie badań udowodniono, iż dzięki modułowi PrestaShop, przypominającemu o porzuconych koszykach, zwiększono skuteczność konwersji sprzedaży o 50%. Automatyczne narzędzie do wysyłki e-maili oraz narzędzie remarketingu pomaga odzyskać porzucone koszyki zakupowe oraz utrzymać istniejących klientów. Te zaawansowane rozwiązania są oparte na udokumentowanej skuteczności, co pozwala zwiększyć efektywność działań marketingowych i utrzymanie lojalności klientów. Zapewne jest to jedno z podstawowych i ważniejszych narzędzi wykorzystywanych aktualnie przy budowaniu sklepów online, w celu optymalizowania procesów sprzedażowych i zwiększania rentowność sprzedaży internetowej.

Dylemat Porzuconych Koszyków:

Porzucone koszyki reprezentują utracone szanse dla przedsiębiorstw. Klienci porzucają swoje koszyki z różnych powodów, w tym nieoczekiwanymi kosztami, długotrwałymi procesami płatności czy rozproszeniami. Jednak zamiast postrzegać porzucone koszyki jako stracone szanse, bystrzy marketerzy uznają je za cenne punkty danych, które można wykorzystać do odzyskania sprzedaży.

E-maile z Przypomnieniem o Porzuconych Koszykach:

Wdrożenie zautomatyzowanego systemu e-maili o porzuconych koszykach może przynieść rewolucję w Twoim biznesie e-commerce. Wysyłanie spersonalizowanych, aktualnych i przekonujących e-maili do klientów, którzy porzucili swoje koszyki, może ożywić ich zainteresowanie i zachęcić do sfinalizowania zakupu. Czasami klienci są zajęci czymś innym i po prostu z roztargnienia zapomną zakończyć zakupu.

1. Synchronizacja:

  • Wyślij pierwszego e-maila krótko po porzuceniu koszyka, najlepiej w ciągu pierwszej godziny. Zapewnia to, że Twoja marka nadal jest świeża w pamięci klienta.
  • Kontynuuj drugim e-mailem po dniu lub dwóch, delikatnie przypominając klientom o pozostawionych przedmiotach.
  • Nie należy być nachalnym więc wysyłanie nieustannie maili przypominających może być odebrane jako spam. Zatem kolejny mail przypominający powinien zawierać już np. rabat lub darmową wysyłkę, jeśli przez kolejny tydzień klient nie zdecydował się na zakup.

2. Personalizacja:

  • - Dostosuj swoje e-maile do imienia klienta i dodaj obrazy oraz szczegóły porzuconych produktów.
  • - Podkreśl wszelkie promocje, zniżki lub oferty na czas, aby stworzyć poczucie pilności.

3. Zachęta (CTA):

  • Ułatw klientom powrót do koszyka za pomocą wyraźnego i kuszącego przycisku CTA. Powinien on być widoczny, ciekawy i przyjazny dla kupującego.
  • Dołącz bezpośredni link do koszyka, eliminując stratę czasu i przejścia przez kolejne etapy w procesie realizacji zamówienia.

Wykorzystywanie Strategii Remarketingu:

Oprócz e-maili o porzuconych koszykach, wysiłki w obszarze remarketingu mogą dodatkowo zwiększyć szanse na przekształcenie potencjalnych klientów.

1. Remarketing w Mediach Społecznościowych:

  • Celuj w klientów, którzy porzucili swoje koszyki, poprzez spersonalizowane reklamy na platformach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter czy Tiktok.
  • Prezentuj produkty, które zostawili Twoi klienci i oferuj zachęty, takie jak zniżki, rabaty właśnie na te produkty czy dodaj darmową dostawę do całego koszyka.

2. Dynamiczne Reklamy Remarketingowe:

  • Wdrożenie dynamicznych reklam, które pokazują dokładnie te same produkty, które klient porzucił, tworzą bardziej spersonalizowane doświadczenie. Przypominają cały czas klientowi o tym produkcie przy okazji przeglądania innych stron online.
  • Dostosuj treść reklamy w oparciu o interakcje klienta z Twoją stroną internetową.

W ramach danych kampanii przypomnień wyróżniamy kilka typów:

  • Przypomnienia o porzuconych koszykach za pomocą e-maila: automatyczne wysyłanie przypomnień o porzuconych koszykach do klientów poprzez e-mail (korzystając z cronjob), oraz raportowanie ilości odczytanych e-maili przypomnieniowych.
  • Narzędzie do automatycznych e-maili: automatyczne wysyłanie spersonalizowanych przypomnień e-mailowych lub biuletynów do klientów, zgodnie z wcześniej zdefiniowanymi wyzwalaczami.
  • Przypomnienie w formie wyskakującego okna (Popup): przyciąganie klientów do finalizacji zamówienia poprzez wyświetlanie okna z atrakcyjną treścią (oferty rabatów, darmowej wysyłki itp.).
  • Przypomnienie w formie paska na górze ekranu (Sticky Bar Notification): można ustawić wszystkie podobne parametry jak w przypadku przypomnienia e-mailowego i przypomnienia Popup, takie jak rabat, częstotliwość, niestandardowa treść itp.
  • Powiadomienie push w przeglądarce internetowej: wyświetlanie przypomnienia o porzuconym koszyku w formie powiadomienia w przeglądarce internetowej.
  • Przypomnienie przy opuszczaniu strony internetowej (Exit-Intent Popup): wyświetlanie powiadomienia w formie wyskakującego okna, gdy klienci zamierzają opuścić Twoją stronę internetową.
  • Powiadomienie na karcie przeglądarki: wyświetlanie liczby aktualnych produktów w koszyku klienta na karcie przeglądarki internetowej.

Można wykorzystać tylko kilka z powyższych lub wszystkie. Pamiętajmy jednak, że nie chcemy aby klient czuł się osaczony i odebrał naszych przypomnień jako spam.

Instalacja modułu jest bardzo prosta i następuje w trzech krokach:

  • - Zaloguj się do panelu administracyjnego swojej strony internetowej.
  • - Przejdź do zakładki "Moduły i usługi".
  • - Kliknij na opcję "Wgraj moduł", aby wgrać i zainstalować moduł Przypomnienia o porzuconych koszykach: Auto E-mail & Remarketing

I gotowe! Możesz już korzystać z modułu na swojej stronie i modyfikować go wedle własnego uznania.

  Integracja systemu przypomnień o porzuconych koszykach poprzez wysyłkę odpowiednio dostosowanych e-maili oraz strategii remarketingu stanowi niezwykle skuteczną metodę w celu odzyskiwania potencjalnych transakcji i doskonalenia efektywności przychodów w obszarze e-commerce. Przez zgłębienie przyczyn porzucania koszyków zakupowych oraz strategiczne wdrożenie tych skutecznych narzędzi, otwiera się możliwość nawiązywania interakcji z potencjalnymi klientami w kluczowych momentach, kierując ich z powrotem ku finalizacji procesu zakupowego.

  Wszystko to oparte jest na głębokim zrozumieniu zachowań konsumentów online oraz nowoczesnych trendów w zakresie e-commerce. Dzięki odpowiedniemu dostosowaniu spersonalizowanych komunikatów do unikalnych potrzeb klientów, możliwe jest skuteczne budowanie relacji oraz prowadzenie ich przez cały lejek sprzedażowy. Narzędzia automatyczne w tym kontekście ukrywają ogromny potencjał, umożliwiając dostosowanie komunikatów do specyfiki klienta oraz śledzenie, w jaki sposób Twoje przedsiębiorstwo przekształca porzucone koszyki w udane i zyskowne transakcje. W ten sposób, za pośrednictwem zaawansowanych technologii, doskonalisz procesy sprzedażowe, budujesz lojalność klientów i zwiększasz rentowność swojego sklepu internetowego.